22 Mayıs 2017 Pazartesi

NON DOLET


Sen güzel olduğun için ben, 
kendimden iğreniyorum. Ya da bir çeşit nefret bu. 

"Her tanışmayı bir ayrılma say" diyor şiirinin başında Hüsrev Hatemi. Buna tik koyuyorum, her şeyin başında görmüştüm bu sözü zaten. Acı bir tesadüftü. Şiirin sonunda "her kavuşmayı bir ayrılma say" diyor şair. Öylece bakıyorum. Bilmiyorum ki ruhlarımız ne alemdedir. Ona çok yakın değilim, seninleyse de ben ruhumla değilim. Sen? Sen ne kadar haberdarsın ruhundan? Seninleyse de ruhum, ben ruhumla değilim.

Hiçbir kavuşma olmadan, şeklen
vazgeçmesini öğrenmeli bu beden. 
Ruhum, affet beni, bunca uzak olduğum için kendimden nefret ediyorum. Yahut bir çeşit tiksinti bu. 

Sapanının ucuna bağlayıp göğe fırlattın beni
Yıldızlarla da olsam, sana uzağım
Sana uzağım.
Elbet bu ok saplanınca kalbime, elbet ben
Ölüyorum, elbet.

Güzel günler gelecek gibi
Burada seninle yalnız kalmak istiyorum. 

Sonra bir şeyler anlatmaktan vazgeçmek,
topyekun vazgeçmek, birçok şeyden, en çok cisminden.
Sonra gitmek. Gitmek istiyorum. Ve nihayetinde gözlerinde ağlamak
Senin gözlerinde erimek
Gözlerinden düşmek istiyorum, yaş olup.

Bunu burada yaşayacağım. 
Orada seninle değil
Burada, hayalinle.

Sonra ben biteyim, sende bir iz kalsın minicik.
Sen beni ara isterim, ara.
Ara ki bulama beni. 

ve sev. 
Ki yeşersin kalbin
Yeşersin bedenim, başlayıp da ellerimden.
Ben bu bahçede, asit tehditleriyle 
ben, gün ışığına aldandım. Cahildim, rengim olsun istedim. Yeşermek istedim
Ben bu ekilen tohumlara, dikilen fidanlara aldandım.
Bir cahillik: sevdim. 
Orada seni değil, 
burada, hayalini. 

7 yorum:

  1. Çok felsefik bir soru, ne desem bilemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak şimdi bir bir pasajda yanyana iki kürkçü dükkanıymışız taam mı, sen 'cumaya gitti' yazısı asmak yerine bana emanet ediyosun dükkanı ben de arada bir bakıyom. Ama bu gün salı :D bu daha felsefik oldu demi :D

      Sil
    2. https://www.youtube.com/watch?v=aJJ_MQE6hcQ

      Sil
    3. Sonra benim dükkana müşteri geliyor, bir şeylerin fiyatını sorunca "bilmiyorum," diyorsun, "bilmiyorum bi dakka arayıp sorayım, o cumaya gitti de, malum bugün salı ve biz şizofreniz ehehehe". Müşteri benim devamlı müşterimmiş, "ben biliyorum aslında, 3 lira, ama siz yine de sorun" diyor sana. Sen "yok" diye yanıtlıyorsun, "yok, sormayacağım, 3 lira hanfendi"

      Sil
    4. efsane şarkı attın, yüregine sağlık

      Sil